'Opeens veranderde heel egyptisch man in dokters! - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van sabine - WaarBenJij.nu 'Opeens veranderde heel egyptisch man in dokters! - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van sabine - WaarBenJij.nu

'Opeens veranderde heel egyptisch man in dokters!

Blijf op de hoogte en volg sabine

03 Januari 2015 | Egypte, Marsa Alam

Als eerste een gelukkig, gezond, gezellig, gek, fijn, leuk, lief, avontuurlijk en happy 2015!

Ik eindigde de laatste keer met het feit dat ik door (de eerste ) dansrepetitie waarschijnlijk mijn kuitspier weer had gescheurd, gerekt, of whatever, in iedergeval ik had pijn en strompelde weer als een debieltje over het park..
Opeens veranderde heel Egyptische man in ware dokters!
De een had wel een zalfje voor me, de pharmacie gaf me een zalfje gratis, en de ander had wel een pilletje voor me… Daarnaast waren ze allemaal in een keer bevoegd als professionele massage mensjes en was niemand te beroerd me eentje aan te bieden.. En het grappige hierbij is dat de meeste opeens zeiden dat ze dokters waren (huh, maar je bent schoonmaker hier?, ja uhm..opeens was Engels niet meer goed, en werd er snel verder gelopen)
Ik had bedacht dat een massage wel nuttig zou zijn, aangezien ze bij de spa hier veel geld ervoor vragen (ook voor animatie mensen) leek me de massage-olie -en geheimzinnige-kruiden-shop-man, waarmee ik elke dag al een babbeltje maakte, me wel de beste optie en liet ik me door hem een massage inpraten voor mijn kuit met zijn Egyptische helende olie, als ik deze beste man mocht geloven.
Nou deze was zeker niet lief en romantisch, ik heb volgens mij nog nooit zo veel pijn aan mijn kuit gehad, het leek verdacht op Egyptische martelpraktijken. En de beste man maar lachen en zeggen nog 1 minuutje sabina (Zoals ze me hier steevast noemen..Sabine is te moeilijk blijkbaar..) Helaas ging het weer om een Egyptische 1 minuut, dus duurde dit 1 minuutje zeker 10 minuten). Pijn dat ik had! Ik heb me uren daarna afgevraagd of hij niet mijn spier heeft doen afsterven met zijn massage! Wel beloofde de beste man dat hij me de volgende dag een leuk cadeautje zou geven. Nou hiep hoi! Je begrijpt mijn dag kon niet meer stuk.
De volgende dagen erna me weer in deze massage laten praten, want ja het zou vast geen kwaad kunnen, dagen erna kon ik hem gelukkig beter verdragen.. En ik moet zeggen dat ik nu weer huppelend over het park kan.

Marry het wervel kind
Vervolgens hadden we nog een twee gasten waarbij de moeder in het ziekenhuis belande en ik voor 3 dagen babysit was voor marry. Dus niet alleen lekker mini clubben, kleuren en daarna het drukke kind overhandigen aan mama en papa. Nee daarna het kind douchen, eten en op bed brengen. Normaal draai ik daar mijn hand niet voor om maar Marry is een ander verhaal. Marry kent geen grenzen, schreeuwt graag, dramaqueen ten top en houdt van aandacht, wat voor aandacht dat ook mag zijn! Voor mij wel leuk een keer een uitdaging en als ik alleen met haar was had ik haar snel al getemd, maar zodra er meer mensen bijkwamen veranderen ze in monster marry. Even naar het restaurant om te eten, betekende twee uur later naar buiten komen, alles van de grond af kunnen vegen, Marry van verschillende etende mensen af moeten trekken, Marry van het personeel afhouden en Marry uit de keuken halen, Marry die moet plassen, en onee toch niet ''maar ik wil mijn broek niet meer aan '' Zeker bij Elisa (mijn Italiaanse collega) veranderde ze in een mega monster en begon met dingen te gooien als ze alleen met haar was. Je begrijpt dat niemand rouwig was dat ze na twee weken weer terug naar België vertrok..

Fotosessies
Daarnaast vind de staff hier het geweldig om met mij op de foto te gaan. Aangezien hier onwijs veel staff werkt mag ik bijna dagelijks ‘gezellig’’ met iemand op de foto. Ik verdenk ze ervan dat ze een competitie of een weddenschap hebben gemaakt want het is echt niet normaal hoe vaak ik de vraag krijg die meestal zo gaat: er wordt gewezen naar mobiel, vervolgens wordt er een camera gebaar gemaakt en vervolgens wordt er gezegd with you. Mochten ze wel Engels kunnen vragen ze het heel schattig en verlegen alsof ik ga bijten ofzo. Ik voel me net een beroemde actrice dus kan alvast oefenen voor later. Als je de blije gezichtjes ziet na de foto dan weet je weer waar je het allemaal voor doet. Heb ook al twee op betrapt dat ze vervolgens als achtergrond foto hebben ingesteld.. (akward) En dat ze vervolgens aan iedereen laten zien. Waarbij pas iemand mij herkende van de foto met de wasmachine-man. Die liet blijkbaar onze foto vol trots aan iedereen zien, waarbij hij vertelde dat ik zijn tweede vrouw was (oja?!) . Wat een foto wel niet met de mens kan doen he..

Dansjes leren
Vervolgens waren we nog bezig met oefenen voor de kerstshow en oud en nieuw show. Dus mocht ik in anderhalve week 15 choreografie dansjes in mijn hoofd stampen.. jeej ! Als ik terugkom ben ik een ware danseres! En zal ik de show op de dansvloer stelen met dansjes als grease, moulin rouge, flashdance, skeletten dans, handen dans etc.! U vraagt wij draaien ;)

Kerst en oud en nieuw heb ik hier gewoon ‘werkend’’ gevierd. Met kerst uitgebreid eten en daarna kwam de Kerstman (onze chef animatie) en waren Elisa en ik de kerst vrouwen :P Vervolgens onze show opgevoerd. Waarbij ik ook enkele dansen op mijn 20 cm hakken mocht uitvoeren (aaaaah!) waarbij ik alleen maar kon denken : niet vallen, niet vallen, niet vallen! En ik ben niet gevallen!! (super trots)

Met oud en nieuw ook uitgebreid eten, waar wij niet veel plezier van hadden want wij hadden onze andere show. Ook dit was uiteraard groot succes, ik was de ster van de avond natuurlijk, en hadden we iedereen top geanimeerd ;) wel even wat anders dan de noordelooze kroeg met oud en nieuw ;)

Mijn gevangenis
Daarnaast zie ik het hotel wel steeds meer als een gevangenis, (helaas). Controle is groot. Waar loopt Sabine, is Sabine, Met wie is Sabine, waar gaat ze heen? Security volgt me vrijwel overal, zelfs als ik naar de supermarkt ga buiten het hotel!!! En krijg ik zelfs soms de vraag wat ga ik daar kopen?! Soms heb ik echt het gevoel dat ik in een soort csi slechte film zit.. En mocht ik teveel met de staff praten (langer dan 2 minuten bijvoorbeeld) dan maakt een manager ook problemen voor degene! raaaaaaaaaarrrr.. Hele rare wereld en hele andere instelling hebben ze hier. Iets wat niks voor Sabine is merk ik al. Dus de security volgt mij, mijn andere 30 broers (collega’s) en pas had ik zelfs een politie probleempje. Dus heb ik al ontdekt dit is niet echt mijn land..

Daarnaast geniet ik in mijn vrije tijd ook heus wel van lekker Egyptisch eten, stadjes bezoeken, duiken etc.! Hebben we het deze twee weken drukker, dus dat is wel fijn! Meer kinderen! Alleen wel geen vrije dag dus dat is wel minder! De tijd gaat wel super snel hier! Nog maar een maand en het werk zit er alweer op!Ondertussen kan ik al mini beetje arabisch (waar ik redelijk trots op ben) Maar om hem maar even weer erin te gooien: Time flies when you having fun :P

Salam! Groetjes en knuffel, En iedereen een gelukkig Nieuwjaar!!
Sabine aka Soso (mijn Egyptische bijnaam)

  • 03 Januari 2015 - 23:50

    André :

    Holla sosso,de beste Nederlandse wensen voor jou daar in het verre gevangenisschtige egypte resort.
    Ze zijn nogal zuinig op onze sabine......
    Nog heel hartelijk bedankt voor je mooie kaart met de Egyptische scooter merk kameel.
    Geniet er nog ff van en we horen/zien graag je verslag live tegemoet.
    Volgende keer schrijven we (misschien) meet.
    Fijne tyd nog.
    Salam?? Gyros??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sabine

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1722
Totaal aantal bezoekers 17152

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 21 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: