verlaat sinterklaasgedicht vanuit egypte - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van sabine - WaarBenJij.nu verlaat sinterklaasgedicht vanuit egypte - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van sabine - WaarBenJij.nu

verlaat sinterklaasgedicht vanuit egypte

Blijf op de hoogte en volg sabine

09 December 2014 | Egypte, Marsa Alam

Beste lieve iedereen,
Jullie zullen wel elke dag weer afvragen, wat Sabine zoal in Egypte doet?
Hoe gaat het met haar, gaat het eigenlijk nog wel goed?
Nog niet beroofd, geen moslima geworden, geen aanslagen en wat nog meer?
Heeft ze het naar haar zin, nog spannende avonturen in dit land, al gevallen? Of ander zeer?
Dus weer een update vanuit het warme Egyptische land!
Ten eerste ga ik bijna elke dag even een uurtje naar het strand, om te liggen op het zand.
Dit vertel ik uiteraard niet om jullie jaloers te maken,
Ik ben hier natuurlijk om te werken, niet om mij te vermaken ;)

Het werk zelf is op dit moment mega rustig, want het hotel is vrijwel leeg op 30 mensen en 1 kind na.
Dus mini club zit er niet elke dag meer in, en andere activiteiten ook niet altijd, dus is klantencontact (praten met de mensjes) nu erg belangrijk en doe ik tijdens werk veel blablabla.
We hebben wel een chef animatie en een Italiaans meisje (koppel) erbij gekregen.
Klinkt gezellig, maar ze zijn meestal irritant, Italiaans en hebben rare stomme regels verzonnen waar ik ben op tegen.
Ondertussen zijn mijn andere luie collega’s uit het team gezet!
Werk ik nog wel met een nieuwe Duitse college en hij is gelukkig wel meer pret.

Voorderest zijn ze hier ook net Sinterklaas en krijg ik veel cadeautjes van iedereen.
Dit verdien ik natuurlijk ook, ben het prinsesje van het resort en daarnaast zien ze mij als een reclamebord voor de mensen om me heen.
Tijd heb ik hier genoeg, heerlijk! Maar soms ook wat saai en langzamig gaat een dag voorbij.
Maar heb ik wel tijd voor iedereen, chillen en heb ik lekker veel vrij.
Voorderest wezen duiken (super mooi), quad rijden (super vet), kameel rijden (super raar), en eerste schildpadden gezien. (super vet)
Ik heb het naar me zin, moet alleen soms wennen aan het langzame chille leven hier, toch geef ik het leven hier bijna een tien.
Daarnaast ga ik deze week beginnen met mijn vervolgcursus duiken, zodat ik nog meer mag,
Natuurlijk voor een vriendenprijsje dankzij mijn lieve lach.
Ik werk 6,5 uurtjes op een dag dus dat is prima te doen!
Helaas geen Sinterklaas hier, dus zet ik voor niets hier mijn schoen..
Daarnaast was ik monster Sabine, vanwege kiespijn en een dikke wang aan een kant.
Vooral mijn collega vond het leuk om de hele dag grappen hierover te maken, en at ik heel de dag soepkommen gevuld tot de rand.
Op dit moment heb ik tijdens oefenen voor de dansshow een zweepslag weer gehad, dus weer pijn.
Dus strompel ik over het park en hoop ik dat mijn kinderen niet te hard rennen, en hoop ik dat het snel over zal zijn.
Daarnaast voel ik mij hier als Sabine en haar 30 broers om haar heen,
Iedereen vraagt me constant waar ga je heen, wat ga je doen, let goed op jezelf en doet er iemand gemeen?
Zo is er al iemand ontslagen omdat die mij probeerde te zoenen in de wc,
En heel akward geld probeerde te geven ervoor, (was allemaal heel raar) ondanks dat ik zei nee!
Ja, Egypte blijft toch een ander soort land,
Zeker voor een blonde vrouw, dus is het soms wel irritant,
Vooral de controle vanuit het hotel,
Met wie is ze, waar loopt ze, wat doet Sabine, en wie is haar metgezel?
Maar geen onnozele pietendiscussies in dit land dat scheel alweer,
En op dit moment is egype harstikke veilig en geen gedoe of geweld of ander zeer.
Maar ik overleef het prima en ben natuurlijk onwijs zelfstandige vrouw zoals je weet,
Het is zeker ook een interessante cultuur en het eten is zeker lekker om te vreet,
Had ik trouwens al gezegd dat het hier minstens nog 25 graden is?
Het slechte weer in Nederland is zeker een ding dat ik niet mis!

Een verhaal typen in rijm is toch moeilijker dan gedacht,
Maar ik hoop dat jullie toch wat plezier uit halen en even lacht,
Volgende keer maar weer gewoon normaal,
Dat schrijft toch wat makkelijker dan in deze kinderlijke rijmtaal,

Met lieve knuffels,

Sabine

  • 10 December 2014 - 11:45

    Evelien:

    mis je sweeettiee!
    nog even volhouden en lekker genieten daar :)

  • 16 December 2014 - 22:45

    Eric:

    Hoi Ex-Buurmeisje,

    Vind het toch wel dapper dat je het berichtje helemaal in rijm hebt gedaan. Chapeau.

    Leuk om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. En dat er niet zoveel vakantiegangers zijn is ook wel leuk aan de andere kant. Het contact dat je dan hebt met de klanten is wel beter. Al kan ik me voorstellen dat de dag dan wel lang duurt. Ach, wie weet wordt het tijdens de kerstvakantie (volgende week al weer) wel weer wat drukker. Als ik je een tip mag geven, ga ook eens buggy rijden. Afgelopen zomer in Tunesië gedaan en dat is nog meer super vet dan quad rijden.

    Veel plezier daar blonde prinses en wij hier in Nederland vinden het wel fijn dat ze je daar zo goed in de gaten houden. En fijne kerstdagen alvast.

    Groetjes Kristel en Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sabine

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 17153

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 21 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: