Net een vakantie! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van sabine - WaarBenJij.nu Net een vakantie! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van sabine - WaarBenJij.nu

Net een vakantie!

Blijf op de hoogte en volg sabine

03 September 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor de berichtjes! Wat leuk en lief om de berichtjes te lezen, en dat mijn verhaal dus ook daadwerkelijk wordt gelezen:P blijf vooral een reactie plaatsen want dit wordt erg gewaardeerd!!

Maar jullie zaten vast allemaal met spanning op mijn nieuwe verhaal te wachten, dus hier weer een verhaaltje vanuit zuid Afrika!
Het geblokkeerde pinpas avontuur, is gelukkig, na heel wat heen en weer gebel, gechat en gevideolivechat met de Rabobank eindelijk veranderd in een gedeblokkeerd pinpas avontuur! Dus alles kan weer betaald worden en ik kan weer met een gerust hart verder.

Dag 2 was een rustige dag in het pittoreske Port Elizabeth. Ik heb samen met Jocye onze eerste zee contact gemaakt (lees: we hebben met onze grote teen het water aangeraakt!) en heerlijk met uitzicht over de zee geluncht en cocktailtjes gedronken. Voorderest is bijna iedereen aangekomen en is het gedaan met mijn rust! Het huis is nu bijna helemaal vol en we zitten nu met zijn 10e in het huis.

Ook heb ik nu samen met de jongens en Joyce een auto gehuurd. De mensen rijden hier wel links en nog asocialer dan in Nederland. Dus de eerste keer rijden vond ik wel soort van beangstigend. Ook zet je de HELE TIJD je ruitenwisser aan i.p.v. je richtingaanwijzer… en zit ik de hele tijd in mezelf: links rijden sabine, links, links, links. Wel kunnen we nu veel makkelijker overal komen, en zullen we de auto nodig hebben om op stage te komen.

Donderdagavond hebben we met zijn allen, en het huis naast ons, pizza gegeten en zijn we het nachtleven van Port Elizabeth ingedoken! Drinken en taxi is hier veel goedkoper en je kan hier heel leuk stappen!
Vrijdag zijn we allemaal (uitzonderingen daar gelaten) fris en fruitig opgestaan. Vervolgens zijn we middags naar Seeview gereden, een lion park net buiten de stad. Na 10 minuten rij je al de stad uit en kom je in een onwijs mooie omgeving! Mooi stranden, bergjes( voor Nederlandse begrippen bergen) en onwijs mooie natuur. Je rijdt langs kasten van huizen en langs krotjes, wat de tegenstellingen maar weer duidelijk maken in dit land. We moesten wel omrijden want halverwege de route lag er een soort van rivier op de weg... (want ja dat kan allemaal in Afrika)
In het lionpark hebben we zebra’s gezien, echte bambi’s, en nog andere wilde beestjes die ik het liefst allemaal mee naar huis wilde nemen. We mochten natuurlijk niet uit de auto stappen, dus stonden we na 10 minuten al naast de auto om met de zebra van dichtbij op de foto te gaan. Hierna werden we wel vriendelijk doch streng verzocht in de auto te blijven. Daarna hebben we nog leeuwen, tijgers en alle aanverwanten gezien. Je kan ze ook aaien in het park (voor extra geld), maar wij hadden daar geen tijd voor dus zullen we binnenkort nog een keer gaan om ze te aaien!!!

Vrijdagavond hebben we een heuse Afrikaanse “braai” gehouden met alle andere studenthuizen in onze buurt.
Zaterdag was de planning om naar Ado Elephant Park te gaan, maar wegens slecht weer en uitslaapwensen hebben we de plannen omgegooid en hebben we zaterdag een rustig dagje gehouden, en een soort zondag ervan gemaakt:P
Zondag zijn we dan alsnog naar het Ado Elephant Park gegaan, op zoek naar de wilde dieren! Allemaal netjes vroeg opgestaan. Waarbij we allemaal netjes aangekleed stipt op de afgesproken tijd in de auto zaten. Omdat we arme studenten waren en langer dan 6 maanden verblijven kregen we korting, dus maar 3 euroties en een hele dag vermaak! Het is een mooi park met veel olifanten, die gewoon langs! je auto lopen, dus sommige hebben we van minder dan 1 meter afstand gezien! Daarnaast waren er ook veel zwijntjes, bambi’s, zebra’s, kudu’s, struisvogels enz. Maar wij gingen natuurlijk voor de leeuw.. helaas had deze zich wel heel erg goed verstopt dus moesten we helaas teleurgesteld zonder leeuwfoto naar huis.. zijn toen nog even met z’n vieren gaan eten, met uitzicht over zee. En vervolgens de zondag verder thuis op de bank gevierd en met ouderwetse kaartspelletjes. Waarbij ik trouwens ook gewonnen heb!

Vandaag heb ik eerste gesprek op mijn stage en dan zal ik dinsdag met het serieuze leven beginnen, dus ben erg benieuwd! Foto’s zullen ook snel volgen,
Liefs en groetjes vanuit Port Elizabeth.

  • 03 September 2012 - 11:22

    Jeanette:

    Hey Sabine,

    Meid je lijkt wel op jungle safari ipv op stage, echt leuk om te lezen wat je allemaal al beleefd en ook al aandurft met het links rijden. Maar wel goed de borden lezen, wanneer je wel of niet uit de auto mag, voor je het weet heb je een "mede passa dier".
    Veel succes met je stagegesprek morgen en hou ons maar heerlijk op de hoogte van het wel en wee in zuid afrika,
    Groeten Jeanette

  • 03 September 2012 - 12:09

    Wendy :

    hey sabine wat een leuke pagina
    spannende verhalen en ik lees ze trouw
    echt super om te lezen hoe jou reis en stage gaat gr wendy

  • 03 September 2012 - 12:15

    Eric:

    Hoi Ex-Buurmeisje,

    Wat een avonturen allemaal weer. Doe je wel voorzichtig als je de leeuw uiteindelijk gevonden heb en blij dan maar gewoon in de auto. Leuk om te lezen dat jullie het in ieder geval erg gezellig hebben. Goedkoop stappen, een braai met de buren en met uitzicht over zee cocktails drinken. Denk dat we allemaal wel erg jaloers worden hier. Als je wilt dat we jaloers worden is dat in ieder geval gelukt.

    Veel plezier en we wachten gewoon weer tot je volgende berichtje.

    Groeten Eric


  • 03 September 2012 - 12:19

    Alien:

    Hoi Sabine,
    Zo dat klinkt inderdaad als een mooie, gezellige vakantie. dat heb je alvast binnen.
    Begon me al zorgen te maken dat je vorige week de hele week op een houtje had moeten bijten.
    Maar nee je had het druk met genieten, nou heerlijk hoor.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal over je stage en wat je daar allemaal tegen komt.
    Een hartelijke groet en all het goede, alien

  • 03 September 2012 - 12:19

    Alien:

    Hoi Sabine,
    Zo dat klinkt inderdaad als een mooie, gezellige vakantie. dat heb je alvast binnen.
    Begon me al zorgen te maken dat je vorige week de hele week op een houtje had moeten bijten.
    Maar nee je had het druk met genieten, nou heerlijk hoor.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal over je stage en wat je daar allemaal tegen komt.
    Een hartelijke groet en all het goede, alien

  • 03 September 2012 - 13:50

    Nienke :

    Hee Sabine,
    Wat klinkt dit geweldig allemaal.
    Ik ben ook heel benieuwd hoe je het huis en de stage hebt geregeld omdat ik volgend jaar misschien ook wil gaan.
    Zou je mij daarover misschien een mail kunnen sturen oid?
    Groetjes Nienke Gerritsen, je oud klasgenoot

  • 03 September 2012 - 13:50

    Nienke :

    Hee Sabine,
    Wat klinkt dit geweldig allemaal.
    Ik ben ook heel benieuwd hoe je het huis en de stage hebt geregeld omdat ik volgend jaar misschien ook wil gaan.
    Zou je mij daarover misschien een mail kunnen sturen oid?
    Groetjes Nienke Gerritsen, je oud klasgenoot

  • 03 September 2012 - 17:11

    Aniek Bor:

    Hey Sabine

    echt gaaf zo'n safari !!
    gelukkig is je betaalprobleem opgelost!!

    fijne tijd veder op je stage !!

    xxx je nictjes

  • 03 September 2012 - 17:41

    Claudia:

    Heej Sabina,
    Super dat je zo ook een beetje van het land kunt genieten. Je kunt toch echt Zuid-Afrika niet uit, voordat je ook de gebruikelijke toeristische activiteiten hebt gedaan;) Toch gaaf om die beesten zo in hun natuurlijke omgeving te zien! En ja, waarom zou je in de auto blijven zitten als je naast een zebra kunt gaan staan;) Ik zou het bij een leeuw alleen niet doen;)
    Leuk ook dat jullie met zo'n hele groep zijn. Je gaat een gezellige tijd tegemoet! Ben heel benieuwd ook wat je voor stage gaat doen.
    Succes en geniet.
    Groetjes, Claudia

  • 08 September 2012 - 22:19

    Henk J:

    Hoi hoi, Sabine wat een spannend begin zo door de wildernis, helemal geweldig, ik geniet van je verslag, hopend dat je stage ook zo leuk is , maar daar ga ik gewoon vanuit, als je het zo doet als hier in nederland zal het geen probleem zijn, ik wens jou veel stage plezier de aankomende weken, en wachtend op jou volgende verslag, denk goed aan jezelf en geniet ervan,

    Lieve groetjes,
    Henk J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sabine

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 17194

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 21 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: